Víte jak na reklamaci či vrácení zboží?

with Žádné komentáře


Vrácení
Pokud už se rozhodnete pro vrácení zboží, musíte počítat s tím, že kromě účtenky a originálního obalu budete muset dodržet podmínky daného obchodu. Pokud originál účtenky již nemáte, postačí jeho kopie např. ve formě pořízené fotky, pokud byl produkt hrazen převodem z účtu, jako doklad poslouží výpis z daného období, každopádně to musí být něco, co bezpečně identifikuje reklamované zboží. Může se také stát, že v obchodě po vás budou chtít originál našité visačky.
nákupní proces.jpg
V případě, že se rozhodnete pro výměnu nevhodného dárku, počítejte s tím, že záruční doba se započítává od data zakoupení původního zboží. Je tedy nutné, abyste si případnou výměnu zboží pečlivě rozmysleli a ujasnili si, zda je výhodnější výměna nebo vrácení peněz.
Reklamace
Prodávající má na vyřešení vaší reklamace lhůtu do třiceti dnů, o samotném způsobu reklamování by vás však měl informovat hned, maximálně však ve lhůtě tří dnů.
Pokud se jedná o obuv, k reklamaci původní obal nepotřebujete, ten je nutný pouze v případech výměny.
Záruka sama o sobě nezaručí výměnu či vrácení peněz, obě strany se při koupi zavázali k určitým právům a povinnostem a těm by měly dostát.
nákupní proces.jpg
E-shopy
Samostatnou kategorií jsou e-shopy, zde je možnost vrácení ve lhůtě do 14 dnů tzv. odstoupením od smlouvy, první den je dnem, kdy zákazník zboží obdrží. Zde ovšem musíte počítat s uhrazením poštovného za odeslání. V případě, že byl produkt zhotoven na míru, tiskoviny nebo se jednalo o potraviny, může nastat situace, že zboží nebudete moci vrátit.
Vadné zboží
Pokud prodejce nabízí produkt s vadou, měl by kupujícího na tuto skutečnost upozornit, taková vada pak nepodléhá reklamačnímu řízení.  Podobný problém může nastat v případě, kdy si zakoupíte již použitý výrobek, reklamaci by pak měl uplatňovat původní majitel, což může být ve spoustě případů velký problém. Zde je třeba předem dobře zvážit, zda není lepší koupit výrobek nový a mít tak možnost uplatnění záručního listu nebo zda chcete toto riziko podstoupit.

Víte jak na reklamaci či vrácení zboží?
Ohodnoťte příspěvek